SHR hårfjerning

SHR kan anvendes på nærmest alle steder på kroppen.

Behandlingen bliver udført med et mildt lys som fjerner selv hår på ømme steder og sensitiv hud.

Jeg anbefaler 4-8 behandlinger over en periode på 4 uger for et permanent resultat.

SHR-teknologi
SHR-teknologien er den nyeste teknologi inden for permanent hårfjerning.
SHR er en skånsom behandling, hvor hårsækkene ikke varmes for højt op, og derved kan forårsage smerte.
Behandlingen er en let behandling, hvor håndstykket bevæges i optimeret hastighed henover det behandlede område.
Dette gør at huden varmes op forsigtigt ved brug af lav energi og en temperatur på kun 40 til 45 grader.
Halvdelen af energien fra SHR går direkte i hårets pigment, og den anden halvdel absorberes af stamcellerne, som er ansvarlige for produktionen af hår i området.
I modsætning til den traditionelle behandling med IPL-teknologien, som kun kan bruges på mørke hår, kan SHR-teknologien også benyttes på lyse hår dog ikke helt hvide.
Er behandlingen smertefuld?
SHR-teknologien er en meget mild behandling og påfører stort set ingen smerte.
De fleste klienter mærker lidt varme hvilket er helt normalt.
Vi har alle en forskellig smertetærskel og du bør informere mig, hvis du finder det ubehageligt eller at du har bekymringer i forhold til behandlingen.
Hvor mange behandlinger kræves der?
Jeg anbefaler mellem 6-8 behandlinger.
Nogle kunder har brug for færre behandlinger, men andre kunder kan have behov for yderligere behandlinger.
Det afhænger alt sammen af hårets tykkelse, farve og hudfarve.
Efter første behandling vil du kunne se en reduktion i hårvæksten på ca. 25% og tit mere.
Hvorfor har jeg brug for 6-8 behandlinger ved permanent hårfjerning?
Hårvækst forekommer i 4 faser:
Early Anagen (tidlig hårvækst), Anagen (aktiv hårvækst) Catagen (regression) Telogen (hvile, ikke vokse).
Denne teknologi påvirker kun Anagen trinnet som er aktivt voksende hår.
Derfor fjernes ca. 25% af håret under hver behandling.
Efter 6-8 behandlinger er området fri for hår.
Bemærk dog, at ligesom alle andre hårfjerningsmetoder er det ikke unormalt at få brug for en opfølgende behandling fra 6 måneder til 2 år efter afslutning af behandlingeen.
Kan alle få SHR behandlinger?
SHR giver gode resultater på begge køn, især på mørkt hår og bleg hud.
På grund af den måde SHR reagerer på hud og hårstruktur, er det muligt at behandle stort set de fleste hudfarver.
SHR er ikke lige så effektiv til behandling af helt rødt og hvidt hår på grund af den melanin der er i det specifikke hår.
I nogle tilfælde opnås der stadig fine resultater.
Jeg vil foretage en vurdering af, hvorvidt du vil opnå de ønskede resultater med behandlingen.
Du kan ikke få denne behandling, hvis du er gravid eller tager medicin, der forårsager fotosensibilitet.
Hvad sker der under behandlingen?
Før din første behandling taler vi om dine muligheder.
Øjenbeskyttelse er et krav og briller vil derfor blive leveret under behandlingen.
Hvad skal du være opmærksom på før permanent hårfjerning?
Hårene skal være 1 mm på området, hvor du skal have foretaget hårfjerning.
Huden skal være helt ren og fri for produkter når du skal behandles.
Du må ikke plukke, vokse eller bruge hårfjerningscreme i løbet af den periode du undergår behandling, da du fjerner hårroden og forringer resultatet af behandlingen.
Det er tilladt at barbere eller trimme håret mellem behandlingerne.
Det er ikke tilladt at tage sol en uge før behandlingen.
Anvendelse af selvbruner op til et par dage før behandlingen, er heller ikke tilladt – igen skal huden være helt ren.
Efter behandlingen
Bør du undgå parfumerede produkter og ekstrem varme i mindst 24 timer efter behandlingen.
Brug af Aloe Vera beroliger huden i tilfælde af hudfølsomhed efter behandlingen.
Hårrd træning skal være sat på pause i 24 timer efter behandlingen.
Du må ikke tage sol i 2 dage efter behandlingen.